توهین به امام علی النقی (علیه السلام)! چرا؟!

همیشه برام سوال بود که چرا باید از میان امامان معصوم علیه السلام، امام دهم، امام علی النقی علیه الصلاه و السلام را برای هجمه و توهین و تمسخر انتخاب کنند؟
النقی ـ امام هادی EMAM-HADI کمپین راه انداختند، صفحه در شبکه های مجازی زدند، ترانه و شعر توهین آمیز خواندند، احادیث ساختگی نسبت دادند، جسارت کردند و با تمسخر نوشتند: « قال امام نقی: هیچ کس و هیچ چیز آنقدر مقدس نیست که نتوان با آن شوخی کرد!»

در ابتدای راه اندازی این کمپین که اتفاقا پس از پخش یک سریال پر بیننده در تلویزیون، شروع شده بود شاید افرادی این هتاکی ها را شیطنت یک عده جوان بی تفاوت نسبت به مسائل دینی و ضد مذهب قلمداد کردند، اما هر چه گذشت ابعاد تازه تری از این تهمت ها پیدا شد و خبر از یک طراحی هوشمندانه و زیرکانه می داد!

❇️برای تقدس زدایی و شکستن استقامت افراد به عقایدشان، اول باید مواردی را که خود شیعه ها نسبت به آن شناخت کمتری دارند و حساسیت کمتری دارند، شروع کرد …
آنها اول باید فضا را بسنجند، نفسی بگیرند و دوباره باز قدم بعدی را بردارند…
آنها از #امام_هادی علیه السلام شروع می کنند که شناخت شیعه ها از آن امام همام در پایین ترین حدّ ممکن است، حتی مسئولان فرهنگی و سازمان های عریض و طویل فرهنگی هم در شهادت و ولادت امامانی مانند امام علی النقی علیه السلام، به جز برنامه های کلیشه ای، چیزی ندارند.

حالا به راستی اگر نعوذ بالله کسی بخواهد از میان امامان معصوم یکی را برای این موضوع انتخاب کند، کدام یک را بر می گزیند؟!
یکی از اعضای این کمپین، ندانسته گوشه ای از دلایل این انتخاب هوشمندانه خود را رمزگشایی کرده است: ” آخه خدا وکیلی این امام نقی چه گناهی کرده ؟ نه باباش امام رضا بوده؛ نه پسرش امام زمان هست … مونده اون وسط هیچ کس هم ازش یاد نمیکنه!! ”

✳️آری، هتاکان، انتخاب هوشمندانه ای برای ضربه زدن به کیان تشیع که امامت باشد، داشتند!
چرا که تشیع از زمان امام هادی علیه‌السلام به بعد رونق ویژه‌ای پیدا کرد و سخت‌ترین امتحان‌های خود را پشت سر گذاشت. شیعیان به بلوغ خاصی رسیده بودند و با پذیرش امامت #امام_جواد علیه السلام در سن ۸ سالگی آماده پذیرش امامت در سنین کودکی و همچنین دوران غیبت بودند. امام علی النقی علیه السلام از یک سو با غالیان و صوفیان و عقاید آنها به مبارزه برخواست تا ضمن پیراستن شیعه از اندیشه های ناصواب، تفکر اصیل شیعه را به دیگران بشناساند و از سوی دیگر با ارائه سند بسیار با عظمت #زیارت_جامعه_کبیره، به تبیین جایگاه والای ائمه معصومین علیه السلام پرداخت که می توان آن را جمع کننده ی تمام آموزه های ولایی دانست که در زمان امامان معصوم از اول تا آن زمان بیان شده بود، و لذا نقش امام هادی علیه السلام، در نهایی کردن جامعه شیعی اعم از فکر و فرهنگ تا احکام و آداب و رسوم نقش ویژه‌ای است، نقشی که نمی تواند در انتخاب این امام، برای هتاکی کردن از سوی دشمنان اهل بیت، بی تاثیر بوده باشد.

✅یکی دیگر از علل انتخاب این امام، قطعا تضعیف #مهدویت و #امام_زمان بوده، اما به جهت حساسیتی که ذکر شد نتوانسته اند مستقیم به سراغ امام زمان بروند، اما براستی وقتی به مخاطب اینگونه القا کنند که وجود و اهمیت امام علی النقی علیه السلام، زیر سوال است آیا اعتقاد به امامی که بیش از هزار سال سن دارد و قرار است بیاید و جهان را پر از عدل و داد کند زیر سوال نیست؟!
توهین به امام زمان در صفحات مربوطه و زیر سوال بردن وجود ایشان و تمسخر غیبت و ظهور آن حضرت و همچنین توهین همزمان خواننده رپ مشهور! به امام هادی و همچنین امام زمان علیهما السلام، بر این تحلیل صحه می گذارد!

#یادداشت ولادت امام #امام_علی_النقی
#شاهین_نجفی
@sh_showghi_ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سید هاشم شوقی است.