دشمنان شیعه، قاتلین حسین علیه السلام!

معمولا تا محرم میاد، روشنفکرانی که دغدغه دفاع از مکتب اصیل عاشورا و امام حسین علیه السلام را دارند! لب به سخن می گشایند که خیلی حیف شد که شیعیان، امام خود را کشتند!

البته که این شبهه را اولین بار، ناصبی ها و دشمنان اهلبیت همچون ابن تیمیه و ابن هجر هیثمی و امثالهم به تعابیر مختلف بیان کردند، اما هیچ کدام این تناقض را در نظر نگرفته اند که شیعه یعنی یار و پیرو و دوست و یاور ، چگونه است که قاتل و دشمن را نیز شیعه می گویند؟!

اگه واقعا کسانی که در سپاه عمر سعد بودند، شیعه بودند، پس یاران حضرت که تا آخرین لحظه در کنارش بودند رو باید چه بنامیم؟

حتی اگر اصراری باشد که گفته شود اینان شیعه بودند، غیر از اینکه ثابت شده این افراد شیعه علی در برابر شیعه عثمانی بودند یعنی اینها را باید در ردیف شیعیان سیاسی نامید و به هیچ عنوان نمی توان آنها را شیعه اعتقادی نامید، اما باز هم باید گفت اینها در حادثه عاشورا از همین شیعه بودن خود برگشتند و دیگر نمیتوان به اینها شیعه گفت

اگه هم منظور اینه که دشمنان حسین از اهالی کوفه بودند، باید گفت که در آن زمان، در کوفه بزرگان شیعه که به تشیع شهره باشند، خیلی کم بودند چرا که بیشتر آنها توسط عمال معاویه و یزید یا کشته شده بودند و یا زندان و تبعید شده بودند، و عده زیادی از ایشان نیز مانند بنی غاضره، آنگاه که می خواستند به یاری امام بشتابند که سربازان عبید الله بن زیاد مانع شدند.

در میان قاتلان حسین علیه السلام، هیچ شیعه اعتقادی وجود نداشته است!

🔴دشمنان شیعه، قاتلین حسین!

از اشراف و بزرگان کوفه و رییس قبیله مذحج است … در دوران پیامبر از ارتداد زبیدیان یمن جلوگیری کرد و اینگونه خودش را مسلمانی واقعی جا زد! … اما نقاب دشمنی اش با شیعه، طولی نکشید که نمایان شود… از جمله افرادی است که بر علیه حجر بن عدی از سرشناسان شیعه، شهادت دروغ داد که باعث شهادت حجر و یارانش به دست معاویه گردید …

در فرصت طلبی و سودجویی او همین بس که تا اشتیاق کوفیان در دعوت از حسین را دید، دست به قلم شد تا از مناصب احتمالی حکومت آینده بی نصیب نباشد:
«یاحسین! باغ‌هاى ما سبز، میوه‌‌جات رسیده، گیاه زمین روئیده، درختان داراى برگ گردیده است. هرگاه می‌خواهى به‌جانب لشکرى که آماده و مجهز می‌باشد بیا. سلام و رحمت و برکات خدا بر تو و بر پدرت باد!»

مسلم وارد کوفه شد و در خانه مختار سکنا گزید، با شبث بن ربعی خیلی زود و مخفیانه برای بیعت به آنجا رفتند و دست بیعت دادند! …دلخوری اش را از اینکه چرا مسلم خانه او را انتخاب نکرده برای میزبانی هم پنهان نمی کند! .. او نگران جایگاه بالاتر مختار در حکومت آینده است!

چند روزی نگذشته که باز هم چهره نفاق خودش را رو می کند!
قاتلین حسین ـ عمرو بن حجاج زبیدیعبیدالله بن زیاد بر کوفه مسلط شد … برای خوش خدمتی، شوهر خواهرش، هانی بن عروه را با ترفندی به قصر کشاند و موجب اسارت و سپس شهادتش گردید …
از عوامل مهم در پراکنده ساختن یاران «مسلم» است!…

او که با چهار هزار نفر از افراد قبیله‌اش به سپاه عمر سعد پیوسته، در حادثه کربلا مزد نفاق خود را گرفت، فرماندهی جناح راست سپاه، افتخاری است برای او!… صبح عاشورا، برای تهییج سپاهیان خود فریاد می زد: «از امیر خود اطاعت کنید و همراه با جماعت باشید و از کشتن کسی که از دین خارج‌ شده و با امیرالمؤمنین یزید مخالفت کرده، به خود شکی راه ندهید».
امام فرمود:
«وای بر تو! مردم را علیه من تحریک می‌کنی؟ ما از دین برگشته‌ایم و شما استوار مانده‌اید؟ به خدا اگر جانتان را بگیرند و بر اعمال خویش بمیرید خواهی دانست که کدام‌یک از ما از دین برگشته و کداممان درخور این است که در آتش بسوزد».

از دیگر افتخاراتش، محافظت از شریعه فرات است تا قطره آبی به بچه های حسین نرسد!

از جمله کسانی است که سرهای مطهر شهدا را با خود به کوفه برد و تقدیم ابن زیاد کرد…

به این ترتیب نام یکی دیگر از دشمنان سرسخت تشیع یعنی عمرو بن حجاج زبیدی، در طومار سیاه قاتلان امام حسین ، برای همیشه تاریخ ثبت شد.

🔸پی نوشت: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
◾️پ.ن ـ قاتلین حسین نه از شیعیان که از شمار دشمنان سرسخت تشیع بودند، هر چند بیشتر آنها به طمع مال دنیا، چندروزی نیز با بودن در رکاب اهلبیت خواستند اینگونه سوء استفاده کنند…

 

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سید هاشم شوقی است.