همگی مدیون غدیریم!

نه تنها شیعه که اهل سنت نیز مدیون غدیر هستند چرا که آنها هم اگه اسلامی دارند، به برکت حضرت امیر و خاندان عترت است که آیات قرآن را درست تفسیر کردند، درست تبیین کردند، به آنها عمل کردند و در برابر تحریفات ایستادند تا اصل اسلام زنده بماند…

غدیر ـ امام علی علیه السلام ـ حیدر کرار دین منهای غدیر، حکومت افرادی را به دنبال داشت که در جلسات خصوصی می گفتند: به خدا سوگند، تا هستم سعى و تلاش مى‏کنم نام «محمد» را دفن و به خاک بسپارم،[۱]
دین منهای غدیر، یعنی عدم باور به معاد و بهشت و جهنم توسط بزرگان و امیران[۲]،
دین منهای غدیر، مجوز اقامه نماز در حال مستی را هم به تو می دهد![۳]
دین منهای غدیر، به تو اجازه توجیه بدترین اعمال را می دهد حتی اگر بریدن سر فرزند رسول خدا باشد [۴]،
دین منهای غدیر، اجازه تبعید و قتل وحشیانه منتقدان خودت را نیز می دهد! [۵]،
دین منهای غدیر، یعنی عقبگرد به سنت های جاهلی و حتی بدتر از آن![۶]،
وهم اکنون نیز در دین منهای غدیر، مجوزی برای هر جنایتی علیه بشریت اعم از شیعه و سنی و کرد و ترک و فارس و بلوچ داده می شود!

پس غدیر یک حادثه نبود، غدیر تنها یک واقعه تاریخی نیست، غدیر فقط به مسئله حکومتداری اشاره ندارد، غدیر نسخه ای برای هدایت تمام بشریت است، هدایتی الهی و الی الابد! و لذاست که پیامبر اسلام در خطبه غدیر فرمودند:
«هان مردمان! از راه علی گم نشوید و از وی نگریزید و از سرپرستی‌اش روی برنگردانید. اوست که به درستی و راستی خوانده و خود نیز بدان عمل نماید و نادرستی را نابود كند و از آن بازدارد. در راه خدا نكوهش نكوهش گران، او را از كار باز ندارد…
هان ای مردمان! او را برتر دانید، كه خداوند او را برگزیده، و پیشوایی او را بپذیرید، كه خداوند، او را برپای داشته است…»

🔸پی نوشت: _________
▪️۱٫ جمله معاویه به نقل از مغیره در یک جلسه خصوصى!

▪️۲٫ابوسفیان خطاب به بنی امیه: ای بنی امیه! توپ خلافت كه به دستتان رسید فقط در میان خودتان پاس بدهید، نگذارید از میان شما خارج شود. باور نكنید بهشت و جهنمی هست، فردایی هست، هیچ چیز وجود ندارد، خیالتان راحت باشد، مُلك است و سلطنت، آن را برای خودتان برای همیشه نگه دارید. خلافت را در میان خودتان موروثی كنید.

▪️۳٫ولیدبن عقبه والی کوفه، در حالت مستی وارد محراب نماز شد و نماز صبح را چهار رکعت خواند و به مردم پشت سرش که اعتراض کردند چرا چهار رکعت خواندی، گفت امروز حالم خوش است، اگر بیشترهم میخواهید که بخوانم!!

▪️۴٫ در گزارش‌های تاریخی آمده است که عمر سعد که عامل جنایات عاشورا بود، خود را رستگار می‌دانست چون به زعم خود دستور خلیفه خدا را اجرا کرده است.

▪️۵٫ ابوذر به سبب مخالفت با دستورهاى حکومت از شهرى به شهر دیگر تبعید مى‏شود، حجر بن عدى به خاطر انتقاد از حکومت، با شکنجه کشته می شود و رشید هجرى‏ و میثم تمّار به قتل می رسند و به صلیب کشیده می شوند.

▪️۶٫ امام حسین علیه السلام در روز عاشورا خطاب به دشمنان خود می فرمایند اگر دین ندارید آزاده باشید، در ادامه نیز می گویند لااقل مانند عرب جاهلی عمل کنید! عرب جاهلی وقتی پیروز می شد، زنان را کتک نمی زد، گوشواره از گوش کسی نمی کند، اسب بر جنازه ها نمی راند!

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سید هاشم شوقی است.